INFORMACJA O SPEŁNIENIU WYMAGAŃ DOSTĘPNOŚCI W SERWISIE WWW.TULPLAST.PL

TULPLAST SOCHA sp. k. z siedzibą w Paczkowie przedstawia poniżej listę udogodnień i funkcjonalności zaimplementowanych w sklepie internetowym https://www.tulplast.pl/, które mają na celu spełnienie wymagania dostępności, stosownie do przepisów ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze (Dz. U. poz. 731):

1. Do elementów graficznych przypisano teksty alternatywne, kompatybilne z czytnikami ekranów.

2. Wprowadzono logiczną strukturę nagłówków (od #h1 do #h6), kompatybilną z czytnikami ekranu.

3. Elementy interfejsu mają jasne nazwy dla programów do sterowania głosem.

4. Zastosowano odpowiedni kontrast kolorów, ułatwiający korzystanie ze sklepu internetowego osobom niedowidzącym.

5. Zoptymalizowano sklep internetowy pod kątem obsługi za pomocą klawiatury, a w szczególności zapewniono, że skróty klawiaturowe nie uruchomiają się przypadkowo podczas pisania lub dyktowania.

6. Użytkownik może w łatwy sposób anulować przypadkowe kliknięcia, za pośrednictwem funkcji „cofnij”.

7. Witryna nie zawiera treści z szybko zmieniającymi się sekwencjami obrazów, które mogłyby być trudne do odczytania lub niebezpieczne dla osób z epilepsją.

8. Formularze dostępne w sklepie internetowym prezentują wyraźne i czytelne komunikaty, w przypadku ich nieprawidłowego uzupełnienia.

9. Witryna sklepu internetowego umożliwia jej skalowanie do znacznych rozmiarów, a także działa zarówno w pionie, jak i poziomie bez zakłócania działania (responsywność i skalowalność).

10. Dostępne w sklepie internetowym „przyciski” posiadają minimalne rozmiary 24x24 px (Target Size).

11. Witryna sklepu internetowego jest funkcjonalna podczas korzystania ze wszystkich, wiodących przeglądarek internetowych.

12. Wszystkie opublikowane w sklepie internetowym filmy, zawierające wypowiedzi, odtarzane są za pośrednictwem portalu youtube.pl, który umożliwia wygenerowanie automatycznych napisów.

13. Dostosowano interfejs sklepu internetowego do urządzeń mobilnych – witryna sklepu internetowego jest funkcjonalna, czytelna i łatwa w obsłudze na różnych urządzeniach mobilnych, niezależnie od ich wielkości ekranu, rozdzielczości czy ich systemu operacyjnego.

14. Tekst znajdujący się w sklepie internetowym, prezentowany jest w formie ułatwiającej jego odczytanie, z zastosowaniem poniższych parametrów:

  • wysokość linii (interlinia): minimalnie 1.5 razy większa od rozmiaru czcionki,
  • odstępy między akapitami: minimalnie 2 razy większe od rozmiaru czcionki,
  • odstępy między literami (kerning): minimalnie 0.12 razy większe od rozmiaru czcionki,
  • odstępy między wyrazami: minimalnie 0.16 razy większe od rozmiaru czcionki.

15. Witryna sklepu dostępna jest w kilku wersjach językowych (polskiej, angielskiej i niemieckiej), przy czym strona ma ustawiony domyślny język polski, rozpoznawalny dla czytnika ekranu.   W przypadku wprowadzania dalszych funkcjonalności i udogodnień, lista ta będzie na bieżąco aktualizowana.

MOŻLIWOŚĆ WNIESIENIA SKARGI

Jeżeli pomimo podejmowanych przez nas starań, uważają Państwo, że nie zapewniamy spełnienia wymagań dostępności, mają Państwo prawo wnieść do nas skargę.

Treść skargi

Treść skargi powinna zawierać:

1) imię i nazwisko konsumenta składającego skargę;

2) adres do korespondencji, adres e-mail lub numer telefonu wraz ze wskazaniem preferowanego sposobu kontaktu z konsumentem;

3) wskazanie produktu albo usługi, których dotyczy skarga;

4) wskazanie wymagania dostępności, którego nie spełniają produkt albo usługa, wraz z żądaniem zapewnienia jego spełniania przez podmiot gospodarczy.

Skarga może zawierać wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia spełniania wymagania dostępności przez produkt albo usługę.

Skargę, która nie zawiera ww. informacji, pozostawia się bez rozpatrzenia.

Sposób wniesienia skargi

Skarga może być złożona:

1) na piśmie - osobiście w siedzibie spółki (ul. Wiosenna 27, 62-021 Paczkowo) albo wysłana przesyłką pocztową w rozumieniu art. 3 pkt 21 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (Dz. U. z 2023 r. poz. 1640 oraz z 2024 r. poz. 467), albo wysłana na adres do doręczeń elektronicznych w rozumieniu art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 285, 1860 i 2699), wpisany do bazy adresów elektronicznych, o której mowa w art. 25 tej ustawy;

2) ustnie - telefonicznie pod numerem +48 61 815 70 16 / +48 696 172 856 albo osobiście do protokołu podczas wizyty w naszej siedzibie;

3) w postaci elektronicznej, na adres e-mail: reklamacje@tulplast.pl

Termin rozpatrzenia skargi

Państwa skargę rozpatrzymy i udzielimy na nią odpowiedzi, za pośrednictwem wskazanego przez Państwa, preferowanego sposobu kontaktu, w terminie 30 dni od dnia otrzymania skargi.

W szczególnie skomplikowanych przypadkach uniemożliwiających rozpatrzenie skargi i udzielenie odpowiedzi w terminie 30 dni, zawiadomimy Państwa o tym fakcie (w ww. terminie i za pośrednictwem wskazanego przez Państwa, preferowanego sposobu kontaktu) i określimy nowy termin rozpatrzenia skargi i udzielenia odpowiedzi, nie dłuższy niż 60 dni od dnia otrzymania skargi.